Auka

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas paveikslas 
Sritys profesionalioji vaizduojamoji dailė
Inventorinis numeris ČDM Čt 172
Matmenys aukštis x plotis – 71 x 78,5 cm
Medžiagos drobė 
Atlikimo, pagaminimo technika tempera 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data 1909 m.
Sukūrimo stilius ir periodas simbolizmas 

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Dailininkų simbolistų kūryboje angelų vaizdavimas buvo gana populiarus. Juos tapė O. Redonas, M. Vrubelis, G. Moro, M. Denisas ir kiti.
Būtent vaizduojant angelus labiausiai išryškėja laisvas Čiurlionio požiūris į ikonografiją – angelas jam yra ne kokios nors konkrečios religijos apibrėžta būtybė, o daugiaprasmis simbolis. Tai kartu ir užuominos į biblinę Kaino ir Abelio istoriją, tačiau nekonkretizuojamą, paverstą bendruoju aukojimo simboliu.
„Aukos“ angelas – lyg tarpininkas tarp dangaus ir žemės, Dievo ir žmogaus, priimantis sprendimą – priimti auką ar ne. Taip pat jis, stovintis pačiame laiptų viršuje, gali simbolizuoti aukščiausią žmogaus dvasinės evoliucijos pakopą.
M. K. Čiurlionio kūryba domėjosi ir garsi šokėja Isadora Dunkan. Kartą, jau po Čiurlionio mirties, Paryžiuje užėjusi pas dailininko draugą E. Moravskį, ji susižavėjo ant sienos kabančia paveikslo „Auka“ kopija, kurią draugui buvo nutapęs pats autorius. Čiurlionio sesuo, turėjusi progą pamatyti Dunkan scenoje, atsimena, kaip, išėjusi padėkoti už aplodismentus, šokėja atsistojo viduryje scenos ištiesusi abi rankas ir šiek tiek į šoną palenkusi galvą. Taip stovėdama ji priminė Čiurlionio „Auką“.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Auka daugiau informacijos...

Informacija apie aprašą

Šaltinis
M.K. Čiurlionis. Paveikslai. Eskizai. Mintys. Kat Nr. 202

Eksponato autorinės turtinės teisės